måndag 11 juni 2012

Cosmic Tarot

Har haft fullt upp senaste veckan så jag har knappt hunnit med någonting annat känns det som. Hoppas det ska lugna ner sej lite snart. Bli nästan stressad. En liten tarotstund kanske lugnar lite ;)

Cosmic Tarot  är min absoluta favorit som jag varit i kontakt med. Bilderna är vackra och välarbetade. Jag och en väninna, som tyckte tarot verkade spännande efter att ha sett mina andra lekar, valde ut varsin lek. Vi köpte sedan varandras lek och bytte. Ni har väl hört sägas att man ska få sin lek i gåva? Vi valde visserligen likadana lekar, men det var speciellt ändå på något sätt.
Den här leken är den jag använder mest. Den är enkel men ändå mystisk och den har prinsessor och prinsar på hovkorten vilket jag tycker är det ultimata.
Det enda minuset är att man på baksidan kan se om kortet ligger upp och ner eller inte. Man får alltså låta bli att smygkika.

Baksida och första halvan av major arcana

Andra halvan av major arcana

Stavsviten

Myntsviten

Bägarsviten

Svärdsviten

1 kommentar:

Soror Sagarum sa...

Detta var också min första tarot. Har du sett att det är filmskådespelare? Liz Taylor Drottning i Stavar, Sean Connery Kung i samma svit eller Nastassia Kinski som Drottning i Svärd. B B